30 km-es futás tervezés, megvalósulás és visszatekintés

H Gyuri nagyon megszerette a futást, egy választott edzésprogram szerint 30 km táv megtétele következett. R. Laci aki szintén szeret futni és túrázni, megalkotta a következő útvonalat: Magyarhertelend, fürdő - Orfű, Bános (jelzetlen út) - Nagy-kő oldal (Sárga sáv, Sárga négyzet) - Lóri kh. (Sárga négyzet)- Büdös-kúti kulcsosház (Sárga négyzet, Sárga sáv, Kék sáv) - Remete-rét (K sáv) - Vörös-hegy (Kék sáv) - Szuadó-völgy (Kék kereszt) - Orfűi-tó, (Sárga sáv, Sárga kereszt, jelzetlen út) - Magyarhertelend fürdő (jelzetlen út, Sárga kereszt) egy Remete réti és egy Orfűi tó menti pihenő-be/kiszálló állomással. Az Orfűi megálló egy ismerőse hétvégi házikója volt, ahonnan a kirándulni vágyók is útra kelhettek Magyarhertelend irányába. A program a Pécsi Gesztenyési Közösség és ismerőseik, barátaik körében lett meghirdetve.

A megvalósulás: A 30 km-es távot H Gyuri, a keresztfia, K Laci (a közösség vezetője) és Attila teljesítette. Le a kalappal kitartásuk, állóképességük előtt. Remeteréttől Orfűig K. Ági tartott velük, Őt jómagam váltottam Orfűn és Hertelendig szedtem a lában a csapattal. Be kell valljam, az emelkedők után még így is Ők vártak rám. A kirándulós szekcióba két család érkezett gyerekekkel (volt nagyszülő, barátnő is) és további három házaspár. A főszervező R. Laci derékrándulása miatt a futó csapat helyett a kirándulókkal jutott el a végcélhoz.

H. Gyuri tervének köszönhetően hat futó és tizenhat kiránduló töltött a szabadban, jó levegőn, az őszi gyönyörű természetben hosszabb- rövidebb időt. Lejegyezte KI (Covi)

Az alábbi sorokat pedig H Gyuri írta:
Még több mint egy hét távolából is újra meg újra eszembe jut a november 5-ei hosszú futás, ami R Laci és K Laci jóvoltából egy igazi közösségi élménnyé vált számomra.
A dolognak az volt az előzménye. hogy még augusztus elején belekezdtem egy maratonra felkészítő edzésprogramba. Múlt szombaton jutottam el addig, hogy először kellett 32km-t futnom. Erre hívtam Laciékat, hogy fussunk együtt.
K Laci rögtön előállt az ötlettel, hogy hirdessük meg a Közösség számára, R Laci pedig nagy gonddal állította össze az útvonalat: Nem bízott semmit a véletlenre, az általa nem ismert részeket előtte bejárta egy barátjával. És írta a lelkesítő, invitáló leveleket Nektek még úgy is, hogy végül nem tudott velünk tartani, mert időközben megfájdult a dereka.
K Laci autójával mentünk ki reggel a magyarhertelendi fürdő mögötti parkolóhoz. Itt találkoztunk B Attilával (R Laci már emlegetett barátjával), ő volt a vezetőnk. Hármasban indultunk neki a távnak a (jöv)Endomondo szerint 9:04-kor. Miután az első meredélyen fel-, és egy kis idő után már levegőhöz is jutottunk, máris kárpótolt minket a gerincről elénk táruló látvány. A táj, az erdő, csodaszép volt. Láttunk szarvasokat, találkoztunk lovakkal, amiket az erdőben sétáltattak. A Lóri kulcsosháznál álltunk meg először egy picit, azon töprengve, hogy vajon mikorra fogunk a Remeteréthez érni, ahol majd Ági csatlakozik hozzánk. Térerő nem volt, felhívni nem tudtam, így egy SMS-t írtam neki, és indultunk tovább. Útközben pittyegés jelezte, hogy az üzenet elment, aztán jött is rögtön a válasz.
Így történt, hogy 15 km-el a hátunk mögött a Remeterétre érve mire kifújtuk magunkat, (ittunk egy kicsit és megettük a kis müzli szeleteinket) megérkezett Lurkó, a keresztfiam. Teljesen meglepődtem. Nem mondta, hogy csatlakozni fog. Aztán szinte vele együtt Feri meghozta Ágit is. Áginak is egy jókora emelkedővel kellett kezdenie: felfutottunk a Vörös-hegyre. Ilyen kipirultnak Ágit még nem láttam. Olyan jó színe lett! A Szuadó-völgyön keresztül értünk Orfűre, ahol is Coviék nyaralóját céloztuk meg. Az időzítés itt is fenomenális volt, ugyanis az utolsó métereken integetni tudtunk az autóval érkezőknek. Ez azt jelentette, hogy Coviéknál, - a túra legszuperebb frissítőpontján - már egy egész népes csapat várt minket lelkesen, nagy örömmel, és nem mellesleg gőzölgő teával, nagy tepsi almás pitével, mindenféle finomsággal. De tudjátok, 25 km-rel a talpunkban a léleknek is jól esik egy kis frissítés, és ebben is bővelkedhettünk a mosolyotok, kedves szavaitok, a felénk áramló szeretetetek révén. Az utolsó szakaszon Ágit Covi váltotta fel, így értünk vissza a start helyszínére. Covi ezután visszafordult,
de négyünknek a nyújtást egy kis wellness követte. Laci és Attila távozása után Lurkóval úgy ítéltük meg, hogy egy korsó sör mellett igazán jó dolog lesz a friss élményeket megint felidézni. Így találtak minket a többiek, akik az erdőn keresztül utánunk eredtek. Megint sokan lettünk, jó volt együtt lenni.
Szeretném mindenkinek megköszönni, aki így vagy úgy, elfogadta a meghívást!
Mindenkinek, aki hosszabb-rövidebb időre, csatlakozott, vagy akárcsak utólag érdeklődött, hogy milyen volt. Nagyon köszönöm mindannyiótoknak ezt a szombatot!  Szeretettel, Gyuri