Túra a Pálos kolostor romjaihoz

jakabhegy05.jpg2020. június 6-án szombaton kora délután az Éger-völgyből indultunk a Jakab-hegyre. A közösségünk tagjai már nagyon várták, hogy a vészhelyzet feloldásával kizökkenjünk a természetbe.

A túra útvonala: Éger-völgy – Farkas-forrás – Négy-Barát-forrás – Jakab-hegy Pálos kolostor romjai – Éger-tető – Éger-völgy (távolság: 9 km, szint: 400 méter)

További képek!

Napsütéses időben indultunk el és az első órában egy nagyon szép völgyön keresztül haladtunk érintve több forrást is. Rövid pihenőinken ittunk a forrásból és falatoztunk az általunk hozott finomságokból. A túra szimbolikus értéke, a Jakab-hegyi Pálos kolostor romjainak elérése volt. Itt 1225-ben Bertalan pécsi püspök gyűjtötte össze a Mecsekben élő remetéket, és épített számukra kolostort. Ez a rendház lett az egyetlen magyar alapítású szerzetesrend, a pálosok első háza. A romoknál tartottunk egy hosszabb pihenőt, beszélgettünk a kolostor történetéről. Ekkor egy ismeretlen túrázó csapódott a csapatunkhoz, aki a hegy 3 ezer éves történelméről tartott „élménybeszámolót”. Kíséretében megnéztük a „hegyen” bóklászva a druida szentélyt, a benne lévő nagy vörös-homokköveket (amelyek állítólag Írországból származnak...), a ferdén elhelyezett déli fellegvár-kaput, a hallstatti kultúra építészeti és a vucedol-zóki kultúra maradványait. Kellemesen elfáradva értünk vissza Teca-mama vendéglőjéhez.